Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Literatūra>Prozos teksto analizė pagrindinėje mokykloje
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Prozos teksto analizė pagrindinėje mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687
Aprašymas

Įvadas. Tekstas. Teksto samprata. Teksto skaitymas. Teksto požymiai ir bruožai. Teksto sandara. Teksto skaidymas ir siejimas. Prozos teksto analizė. Kūrinio analizės parengiamieji darbai. Teksto analizė ir interpretacija. Kūrinio analizės metodai ir būdai. Klasikiniai mokymo ir mokymosi metodai. Literatūrinio lavinimo metodiniai būdai. Teorinės darbo dalies išvados. Tiriamoji darbo dalis. Pagrindinės mokyklos literatūros vadovėliuose siūlomų metodinių būdų ir kūrybinių užduočių aptarimas. Tyrimo organizavimas. Tiriamasis darbas Nr. 1. Tiriamasis darbas Nr. 2. Mokinių apklausos rezultatai ir analizė. Ką mėgstate prozos tekstuose? Išvados ir pasiūlymai. Priedai (6).

Ištrauka

Temos aktualumas. Grožinis kūrinys – tai rašytojo papasakota gyvenimo istorija, kūrėjo vizija, užrašyta raidėmis.Literatūra yra rašto kalba, jos žodžiai kiekvieną paliečia, sušvyti ir parodo netikėtą ar pamirštą, o gal ir nežinomą prasmių galimybę. Perskaitytas tekstas tarsi išsiskleidžia kalba, raidė susijungia su garsu, ir užrašytos mintys pasipildo naujomis reikšmėmis. Pasak V. Daujotytės, ,,Kalba apibrėžia mūsų tikrovę. Bet kalba ir veda prie ribos, kur aiškumas baigiasi, palikdama ištarti – "nežinau", "galbūt", "tikriausiai", "kažkas" (1999, p. 274). Mokytis analizuoti ir interpretuoti tekstą mokinys pradeda labai anksti: galbūt tada, kai pirmą sykį raiškiai perskaito mokytojo užduotą eilėraštį, atpasakoja rišlaus teksto ištrauką. Pradžios mokykloje nuo I klasės pradėjęs teksto skaitymą ir analizavimą, mokinys šio meno ir darbo mokosi visą mokyklos laikotarpį. Mokiniai, skaitydami grožinę literatūrą, ne tik tobulina, turtina savo kalbą, bet ir mokosi pastebėti jos grožį, neįprastus, vaizdingus posakius, išmoksta naujų poetikos sąvokų
("vaizdingi žodžiai", "maloniniai žodžiai").
Kadangi mano darbo tema Prozos teksto analizė pagrindinėje mokykloje, domėjausi, kaip
V- X klasių mokiniai analizuoja prozos kūrinius. Temą pasirinkau todėl, kad prozos tekstai įvairiai analizuojami mokykloje ir man buvo svarbu išsiaiškinti, kokiais metodais ir būdais tai daroma.
Darbo tikslas: Apžvelgti prozos teksto analizę pasirinktose klasėse bei įvertinti mokymo priemonių ir metodų taikymo galimybes.
Darbo objektas: Prozos teksto analizės galimybės literatūros pamokose.
Darbo uždaviniai:
• Išanalizuoti mokslinę literatūrą;
• Sudaryti anketas V - X klasių mokiniams ir mokytojams siekiant išsiaiškinti mokymo priemonių ir metodų taikymo galimybes literatūros pamokose;
• Išsiaiškinti mokinių nuomonę apie grožinių kūrinių analizę;
• Aptarti pamokoje naudojamas mokymo priemones, mokymo metodus bei jų pritaikymo efektyvumą;
Tyrimo bazė: Lazdijų rajono Aštrios Kirsnos vidurinė mokykla, Marijampolės Rimanto Stankevičiaus vidurinė mokykla.
Tiriamieji: lietuvių kalbos mokytojai, V - X klasių moksleiviai.
Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė ir rezultatų (kaimo ir miesto mokyklų) anketavimas, kokybinių ir kiekybinių duomenų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-11-21
DalykasLiteratūros diplominis darbas
KategorijaLiteratūra
TipasDiplominiai darbai
Apimtis82 puslapiai 
Literatūros šaltiniai34 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis144.83 KB
AutoriusDaiva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV. Mickuvienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
FakultetasEdukologijos ir socialinio darbo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prozos teksto analize pagrindineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 82 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 4 Klasė/kursas
  • V. Mickuvienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą